KSS Energian uusi kampanja nuorille aikuisille puhuttelee tekoälyavusteisesti

Toukokuu tuo sosiaaliseen mediaan ja valtakunnallisiin mediaportaaleihin KSS Energian rohkeanilmeisen uuden sähkösopimuskampanjan.

Pääasiassa 18–35-vuotiaille suunnattu mainoskampanja jatkaa yhtiön tekoälyä hyödyntäviä pilotteja. Kampanjan konsepti on Helsingin Punavuoressa toimivan luovan toimiston Duran Creativen käsialaa.

”Nuorten aikuisten kohderyhmä on mainonnan näkökulmasta yksi kiehtovimmista segmenteistä. Tähän ikäryhmään kuuluvat itsenäistyvät, kokevat elämänsä ensimmäiset muutot, parisuhteen, solmivat elinikäisiä ystävyyksiä ja etsiytyvät työelämään. Halusimme suunnitella kampanjan, joka silti ymmärtäisi nuorten halua nauttia arjesta ja saada elämästä riittävästi irti”, kuluttajamyynnin johtaja Jessica Juhola kertoo.

Duran Creativen kanssa konseptoitiin tyyli, joka ei ohjeista tai syyllistä vaan puhuttelee nuoria rennosti. Muuttuvassa ja välillä ”ylikin” menevässä arjessa KSS Energia tarjoaa sähkösopimusten valikoiman, josta löytyy joustavia, vastuullisia ja käyttäjälähtöisiä vaihtoehtoja jokaiselle.

”Kampanjaan on valittu kohderyhmän arkea kuvaavia tilanteita, joista on tuotettu kuvat tekoälyavusteisesti. Kuvat ovat rohkeasti liioiteltuja”, Juhola kertoo.

Juholan mukaan KSS Energian oma testiryhmä ihastui rohkeaan tyyliin, ja konseptia voi jatkaa toisenkinlaisin versioin.

”Loppukevään mittaan mainoskampanja näkyy laajalti niin kohdennetussa sosiaalisessa mediassa kuin ns. ohjelmallisen ostamisen kampanjoissa sekä KSS Energian omien ja kumppanien täsmämarkkinoinnissa”, kertoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Mariliina Karppo, joka tiimeineen vastasi kampanjan luovan kumppanin etsimisestä ja idean soveltamisesta yhtiön omiin kohdennettuihin kanaviin.

1.1.44