Sähkökin on makuasia

Sähkösopimuksen ostajat haluavat enemmän tietoa valintojensa tueksi. KSS Energian sähkösopimusportfolio on jo pitkään tarjonnut tuotteita erilaisiin tarpeisiin. ”Nyt käynnistyvässä Sähkökin on makuasia -kampanjassa menemme pidemmälle. Tarjoamme leikkimielisen Millainen sähkötyyppi olet -testin. Testillä jokainen voi määritellä arvoihinsa, elämäänsä ja suunnitelmiinsa perustuvia valintakriteerejä sähkösopimukselle. Ja kertoa niiden painoarvon”, kuluttajamyynnin johtaja Jessica Juhola toteaa.

KSS Energia -konsernin markkinointi- ja viestintäjohtaja Mariliina Karppo kertoo tarkemmin tänään 12.6.2023 käynnistyvän Sähkökin on makuasia -kampanjan taustoista:

”Vielä energiavuoden 2022 alussa sähkötuote oli pistorasiasta saatava, näkymätön kulutushyödyke. Sähkön ostamista ei punnittu yhtä huolella, eikä se herättänyt keskustelua. Mutta energiakriisin ja sen nopeuttaman energiamurroksen seurauksena sähkön ostaminen on muuttunut; valintakriteerejä on tullut lisää. Monelle merkitsevät nyt talotyypin ja talouden koon lisäksi myös omiin elämänarvoihin ja -tilanteeseen liittyvät asiat sekä oma tahtotila energian säästämiseksi”, Karppo toteaa.

Tuore Sähkökin on makuasia -kampanja tuo mahdollisuuden kartoittaa mieltymyksiään sähkönostajana ja -käyttäjänä testin avulla. Samalla kampanja esittelee KSS Energian tuotesuositukset kuhunkin tarpeeseen.

Näkyvää paikallista ja valtakunnallista yhteistyötä teemalla ’maku’ ja herkut

”Kampanja näkyy jo tällä viikolla lukuisissa Kymen paikallistapahtumissa sekä pian kauppakeskuksissa ympäri Suomen. Kuluttajia tervehtii Pieni Sähkösopimuspuoti myyden tuotteita, tarjoten testiä ja valinta-apua ja palkiten Wattilakusydämellä. Myöhemmin kampanjoimme aihetta mainosfilmillä omissa kanavissamme sekä mediassa. Mainoksissa esiintyy iittiläinen kuvitteellinen perhe Kesanto”, johtaja Jessica Juhola kertoo.

Kampanjassa tehdään yhteistyötä KSS Energian jakeluverkon alueen asiakkaiden, Kouvolan Lakritsin sekä Pizzeria Rehtorin ja sen omistajien, yrittäjä, näyttelijä Olga Temosen sekä ohjaaja Tuukka Temosen, kanssa.

”Idea on meistä rennon yksinkertainen. Yhdistämme mielikuvatasolla sähkösopimuksen ostamisen oman maun mukaisen pizzan tilaamiseen. Lakutkin ovat makuasia; Wattilakua kehittelemme vielä. Tarjoamme jokaiselle testiä, jonka tuloksena profiloituu joksikin 17 erilaisesta sähkönostajatyypistä. Tyyppitestit ovat hyväksi havaittu keino käydä asiakasvuoropuhelua, ja nyt sellainen on myös KSS Energialla. Kaikki kampanjan elementit tuovat esiin sitä tosiasiaa, että sähkösopimus kannattaa valita hyvällä maulla”, Mariliina Karppo toteaa.

Kampanja on käynnissä monissa eri kanavissa pitkään

Lisää tietoa kampanjasta sekä sähkötyyppitestistä löydät KSS Energian verkkosivuilta sekä kampanjasivustolla kssenergia.fi/makuasia. Myös KSS Energian sosiaalisen median kanavat, mediat ja paikallistapahtumat ovat hyviä kanavia etsiytyä pohtimaan ostomieltymyksiään ja löytämään KSS Energian valikoiman äärelle.

”Toivottavasti suomalaiset innostuvat punnitsemaan sähkötyyppiyttään tämän positiivisen kampanjan kautta”, Jessica Juhola sanoo.

1.1.47