
Sähköasiakkaalle vastauksia liittyen Oomia koskevaan tiedotteeseen 31.1.2025
Tässä kootusti tietoa KSS Energialta Oomille 1.3.2025 siirtyville asiakkaille.
Yleistä
Miksi KSS Energian Suomen vähittäismyynnin kuluttaja- ja yritysasiakaskanta siirtyy Oomille?
KSS Energia on viime vuodet kasvattanut tunnettuuttaan valtakunnallisesti ja investoinut puhtaaseen energiantuotantoon pohjoismaisella tasolla. KSS Energialle oli tärkeä varmistaa, että sen sähköasiakkaille on tarjolla myös tulevaisuudessa laadukkaita ja kilpailukykyisiä sähkötuotteita.
KSS Energian kasvattaa strategian suunnan mukaisesti energiapalveluitaan eri asiakassegmenteissä. Ja vahvistaa asemaansa luotettavana kestävien energiaratkaisuiden, -infrastruktuurien ja energiankäytön mahdollistajana. Myös investoinnit uusiin puhtaan energian tuotantomuotoihin ovat merkittäviä. KSS Energian strateginen valinta panostaa monialaiseen energiantuotanto- ja palveluliiketoimintaan sekä arvot sopivat Oomin kanssa hyvin yhteen. KSS Energialle on tärkeää, että sen sähköasiakkaat saavat jatkossakin olla täysin kotimaisessa omistuksessa.
KSS Energia ja Oomi ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jonka myötä KSS Energian sähkönmyynnin kuluttaja- ja yritysasiakkaiden sähkösopimukset siirtyivät Oomille 1.3.2025.
Mitä tämä koskee?
Sovittu järjestely koskee vain sähkösopimusasiakkaita ja kaikki muut KSS Energian palvelut jäävät ennalleen. KSS Energian kaukolämmön, maakaasun, sähkönsiirtopalveluiden sekä muiden energiapalveluiden myynti ja palvelut jatkuvat entiseen tapaan.
Mitä tämä tarkoittaa KSS Energian asiakkaille?
Muutos ei vaikuta KSS Energian asiakkaiden sähkösopimuksiin, vaan ne siirtyivät sellaisenaan Oomille hintoineen ja voimassaoloaikoineen. Sähkön toimitukseen ei tule katkoa, vaan se jatkuu automaattisesti Oomilla.
KSS Energia on jatkanut laskutuksen ja asiakaspalvelun hoitamista siirtymäkauden ajan, ja tämä siirtymäkausi on nyt päättymässä.
Tietoa asiakaspalveluun ja laskutukseen liittyvistä muutoksista:
Sähkönmyynnin asiakaspalvelu siirtyy Oomille 11.8.2025 alkaen
Sähkönsiirron- ja myynnin yhteislaskutus päättyy portaittain 1.9.2025 alkaen
Miksi juuri Oomi on paras mahdollinen energiakumppani?
Oomi on yksi suurimmista energiapalveluyhtiöistä ja sähkön myyjistä Suomessa. Oomi on kotimainen toimija, joka tarjoaa mutkattomia energiaratkaisuja asiakkaidensa arkeen. Tarjoamme asiakkaillemme kilpailukykyiset hinnat ja palveluja helpottamaan asiakkaan arkea.
Varmistamme KSS Energian asiakkaiden sujuvan siirtymisen Oomille.
Mitä Oomi tavoittelee ostamalla KSS Energian sähköasiakkaat?
Järjestelyn taustalla on ennen kaikkea sähkömarkkinoiden viimeaikainen kehitys ja Oomin strategia, jonka keskeisenä tavoitteena on tarjota asiakkaille mutkatonta ja entistä parempaa digitaalista asiakaskokemusta. Huolehdimme siitä, että asiakkaamme saavat laadukkaita sähkösopimuksia ja niihin liittyviä vastuullisia palveluita.
Tuleeko KSS Energiasta Oomin osakas?
KSS Energiasta ei tule Oomin osakasta liiketoimintakaupan myötä.
Koska muutos tapahtuu?
KSS Energian sähkön vähittäismyynnin kuluttaja- ja yritysasiakkaat siirtyivät Oomin asiakkaiksi 1.3.2025. KSS Energia ja Oomi pitävät huolta siitä, että siirtymäsi Oomille on mahdollisimman vaivaton.
KSS Energia on jatkanut laskutuksen ja asiakaspalvelun hoitamista siirtymäkauden ajan, ja tämä siirtymäkausi on nyt päättymässä. Olemme koonneet sinulle lisätietoa muutoksista:
Sähkönmyynnin asiakaspalvelu siirtyy Oomille 11.8.2025 alkaen
Sähkönsiirron- ja myynnin yhteislaskutus päättyy portaittain 1.9.2025 alkaen
Paljonko kauppasumma on?
Oomi ja KSS Energia ovat sopineet, että kauppasumma, järjestelyn ehdot tai tarkka sopimusmäärä eivät ole julkisia.
Montako asiakasta KSS Energialta siirtyy Oomille?
Oomi ja KSS Energia ovat sopineet, että tarkkaa siirtyvien sähkösopimusten määrää ei julkisteta.
Mitä muutos tarkoittaa Oomin nykyisille asiakkaille?
Muutos ei vaikuta millään tavalla Oomin nykyisiin asiakkaisiin eikä heidän sähkösopimuksiinsa.
Sähkösopimukset
Vaikuttaako tämä sähkösopimukseeni?
KSS Energian asiakkaiden sähkösopimukset ja sopimusehdot siirtyivät sellaisenaan Oomille hintoineen ja voimassaoloaikoineen.
KSS Energia on jatkanut laskutuksen ja asiakaspalvelun hoitamista siirtymäkauden ajan, ja tämä siirtymäkausi on nyt päättymässä. Olemme koonneet sinulle lisätietoa muutoksista:
Sähkönmyynnin asiakaspalvelu siirtyy Oomille 11.8.2025 alkaen
Sähkönsiirron- ja myynnin yhteislaskutus päättyy portaittain 1.9.2025 alkaen
Nouseeko sähkön hinta?
Sopimusten siirtyminen ei vaikuta sopimuksessasi olevaan sähköenergian hintaan. Sähkösopimuksesi sekä sen hinta jatkuvat ennallaan. Tämä koskee niin määräaikaisia kuin toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia.
Voinko irtisanoa määräaikaisen sähkösopimukseni?
Et voi. Liiketoimintakauppa ei vaikuta hintoihin eikä sopimusehtoihin. Määräaikainen sähkösopimus sitoo molempia osapuolia ja on voimassa sopimusvahvistuksen sekä -ehtojen mukaisesti sovittuun päivämäärään saakka.
Määräaikainen sopimukseni on juuri päättymässä, mitä sopimukselleni tapahtuu?
Lähetämme sinulle jatkotarjouksen entiseen tapaan hyvissä ajoin ennen sopimuksesi päättymistä. Sopimusten siirtymisen jälkeen saat jatkotarjouksen suoraan Oomilta, kun määräaikainen sopimuksesi on päättymässä.
Olen muuttamassa. Mihin ilmoitan muutostani?
Voit ilmoittaa muutosta tai tehdä sopimuksen uuteen osoitteeseen Oomin verkkosivuilla oomi.fi tai soittamalla Oomin muuttopuhelimeen numeroon 09 2522 1100 (mpm/pvm), jossa palvelemme ma-pe klo 9-20 sekä lauantaisin klo 9-17.
Laskutus ja asiakaspalvelu
Saanko laskut edelleen samalla tavalla kuin ennenkin?
KSS Energia jatkaa laskutuksen hoitamista siirtymäkauden ajan, eli kesän 2025 loppuun saakka. Siirtymäkausi on nyt päättymässä, mikä tarkoittaa että
Saanko jatkossakin yhden laskun?
Jos asut KSS Verkon sähköverkon alueella, olet saanut vielä siirtymäkauden ajan sekä sähköenergian että sähkönsiirron yhdellä laskulla. Huomaathan, että Sähkönsiirron- ja myynnin yhteislaskutus päättyy portaittain 1.9.2025 alkaen.
Tämä tarkoittaa, että:
saat jatkossa erilliset laskut sähkönsiirrosta ja sähkönmyynnistä.
KSS Verkko laskuttaa sähkönsiirron ja myyntiyhtiösi Oomi sähkönmyynnin erillisinä laskuinaan.
Haluan kysyä nykyisestä sopimuksestani. Mihin olen yhteydessä?
Sähkönmyyntiin liittyvissä asioissa sinua palvelee 11.8.2025 alkaen Oomin asiakaspalvelu.
Uuteen osoitteeseen voit tehdä sopimuksen Oomin verkkosivuilla oomi.fi tai soittamalla Oomin muuttopuhelimeen numeroon 09 2522 1100 (mpm/pvm), jossa palvelemme ma-pe klo 9-20 sekä lauantaisin klo 9-17.
Minulla on kysyttävää laskusta. Kuka minua nyt palvelee?
Laskutuksen osalta on varminta ottaa yhteyttä niillä yhteystiedoilla, jotka löytyvät kyseiseltä laskulta. Lisätietoa asiakaspalvelusta ja laskutuksesta: Sähkönmyynnin asiakaspalvelu on siirtynyt Oomille 11.8.2025 alkaen.
Sähkönkulutuksen seuranta
Mistä voin seurata sähkönkulutustani?
Voit edelleen käyttää sähkönkulutuksen seurantaan KSS Online -palvelua. Sähkönkulutusta voit seurata myös KSS Energian Muutakin® -sovelluksesta.
1.9.2025 alkaen kuluttaja-asiakkaat voivat ottaa käyttöönsä Oomin OmaOomi-palvelun. OmaOomista voit tarkastella sähkönmyyntisopimuksesi ajantasaisia tietoja ja sähkönkulutusta 1.9.2025 alkaen.
Sähkönkulutuksen historiatietoja voit tarkastella 31.8.2025 saakka KSS Onlinesta. Voit ladata sähkönkulutuksen historiatiedot Excel-raporttina myös 1.9.2025 jälkeen.